CHEF’S TABLE

Sju personer står runt ett köksbord och pratar, några ler. Det finns frukt och andra livsmedel på bordet.

Vad är det?

Chef’s Table är ett exklusivt samtalsformat där sex branschexperter lagar en trerättersmiddag tillsammans med en känd tv-kock – och samtidigt för ett metodiskt, strukturerat samtal om aktuella branschfrågor. Formatet kombinerar kulinarisk kreativitet med den filosofiskt grundade metoden Glass Bead Games för att skapa fokus, tillit och djupa insikter.

Därför togs det fram

Chef’s Table är ett svar på två stora utmaningar: samtal som är för ytliga och samtal som saknar struktur. Genom att mötas i köket, en miljö för samarbete och kreativitet, skapas en trygg och informell ram för ärliga samtal med fokus på framtid och lösningar.

Hur funkar det?

  • Temat fastställs i samråd med uppdragsgivaren.

  • Tre frågeställningar tas fram och diskuteras enligt Glass Bead Games-metoden: 45 sekunders talutrymme per deltagare, per fråga, utan avbrott.

  • Deltagarna delas in i lag och lagar en rätt var, under tv-kockens ledning.

  • Samtalet leds av välrenommerad moderator under tre akter:

    Perspektiv

    Analys

    Reflektion

Avslutas med gemensam middag och personlig summering.

Två stekpannor på en spishäll med spaghetti i en panna till vänster, strimlat kött i en panna i mitten och en kycklingrätt med pasta och grönt på höger sida, samt ett skärbräda med en kökskniv.
En man med glasögon och vit skjorta står i ett kök.
Två män i köket, den ena lagar mat i en panna medan den andra pratar och håller i en krydda, båda bär förkläden med texten 'Barbros hörna'.

URVAL KOCKAR

Glad man med långt blondt hår, glasögon och ett brett leende.
En leende kvinna med blont, lockigt hår och ljus hud, stående mot en mörk bakgrund.
Portätt av en man i svart kockrock och svart keps, med lätt skägg och grått hår.
En man med brunt hår, skägg och mustasch, som ler, bär en vit shirt och ett svart förkläde, står i ett kök.

URVAL MODERATORER

Kvinnlig talare med rött hår, svart kläder, och tatuering på armen, som talar med mikrofon.
En man med ljusblå ögon, glasögon med runda bågar och ett leende, klädd i vit skjorta och mörk kavaj, mot en ljus bakgrund.
Porträtt av en kvinna med brunt hår, röda läppar, svart klädsel och örhängen, i inomhusmiljö med bokeh-bjus i bakgrunden.
En leende kvinna med skägg, blont hår och röd skjorta, står utomhus mot en stadsmiljö.

Vem är det för?

  • Intresseorganisationer som vill samla medlemmar kring branschens viktigaste frågor.

  • Företagskluster och nätverk som vill skapa gemensam riktning.

  • Samhällsaktiva bolag som vill bygga förtroende och kommunicera strategiskt.

Vad får ni?

I grundpaketet ingår:

  • Ett avsnitt med 6 st deltagare

  • 1 st professionell moderator

  • Ett färdigproducerat avsnitt (45–60 min)

  • Rätt att använda materialet i egna kanaler (event, webb, SoMe, internkommunikation)

Går att beställa extra:

  • SoMe-klipp, citatgrafik och kortversioner på begäran

  • Undertexter och språkanpassning

Därför fungerar det

Chef’s Table skapar:

  • Innehåll med hög trovärdighet och livslängd

  • Djupa relationer mellan deltagare

  • En plattform för strategisk kommunikation och insiktsfulla samtal

En videokamera på ett stativ riktad mot två personer som står vid ett bord i ett kök.
Chef’s Table-formatet skapade ett fantastiskt innehåll som vi använder internt och externt, både som strategiskt samtalsverktyg och i vår analys-on marknadsföring för att bygga nya relationer och förtroende vid nya affärsmöjligheter

Vill ni veta mer?

Vi delar gärna exempel och hjälper er planera ett skräddarsytt avsnitt. Kontakta oss för offert och produktionstid